A Reocrd چيست و چه كاربردهايي دارد؟

۹ بازديد

يكي از پركاربردترين و در عين حال ساده‌ترين ركوردهاي DNS را مي‌توان A record دانست. A record هنگامي استفاده مي‌شود كه شما بخواهيد دامنه و يا ساب دامنه خود از روي سرور ديگري بالا بياوريد.

براي اين منظور شما بايد از تنظيمات DNS هاستينگ خود استفاده نماييد.

مثال: فرض كنيد كه شما هاستي را در هاست ايران ثبت كرده‌ايد و DNS هاي دامنه خود كه به عنوان مثال X.COM نام دارد را نيز بر روي هاست ايران قرار داده‌ايد و سايت شما نيز بر روي سرورهاي هاست ايران بالا است. حال طراح سايت و يا خودتان قصد داريد كه يك مجله خبري براي وب‌سايتتان با نام MAG.X.COM را در سرور ديگري بالا بياوريد. راه‌كار چيست؟ سايت اصلي شما بر روي سرورهاي هاست ايران قرار دارد اما مجله خبري شما قرار است در هاست ديگري ميزباني شود! در اين زمان مي‌توان از A Record استفاده نمود تنها با ساخت يك ركورد در هاست اصلي و ست نمودن آي پي سرور جديد مي‌توان اين دستور را داد كه لينك MAG.X.COM بر روي سرور جديد و آي‌پي سرور جديد باز گردد.

اين تنظيمات از طريق سي پنل و توسط خود كاربر نيز قابل انجام است كه در ادامه به آن مي‌پردازيم.

  • با استفاده از اطلاعات ميزباني خود وارد سي پنل شويد.
  • سپس وارد بخش Zone Editor شويد.

در اين قسمت با توجه به اينكه مي‌خواهيد A Record را براي كدام دامنه متصل به هاست ايجاد نماييد بر روي + A Record كليك نماييد.

  • در قسمت جديد شما بايد در قسمت Name نام ركورد مربوطه با توجه به پيش فرضي كه گفته شده است را وارد نماييد به عنوان مثال: yourdomain.com؛ و در قسمت Address نيز آي پي سرور مقصد را وارد نماييد.
  • ست شدن كامل اين ركورد ممكن است ساعاتي زمان ببرد و بلافاصله انجام نشود.

مشتركين هاست ايران مي‌توانند در صورت مشكل در ست كردن ركورد براي واحد پشتيباني ارسال تيكت نمايند و اطلاعات ركورد و آي پي سرور مربوطه را ارسال نمايند تا ست كردن ركورد توسط واحد پشتيباني صورت گيرد.

دقت نماييد در صورتي كه مي‌خواهيد ساب دامنه‌اي كه از قبل بر روي هاست قرار داشته و حالا به آي پي جديد اشاره نمايد بايد براي واحد پشتيباني ارسال تيكت نماييد تا درخواست شما انجام شود اما در صورتي كه مي‌خواهيد آدرس جديد به آي پي متفاوتي اشاره كند مي‌توانيد از طريق راه‌كار بالا استفاده نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.