الگوريتم برت BERT گوگل چيست؟

۸ بازديد

 

الگوريتم برت BERT گوگل چيست؟

آيا مي‌دانيد الگوريتم برت گوگل چيست و چگونه كار مي‌كند؟ گوگل دائماً در حال بهتر كردن نتايجي است كه به كاربران نشان مي‌دهد و اين كار را با معرفي الگوريتم‌هاي جديد انجام مي‌دهد. جديدترين مدل معرفي شده توسط گوگل، الگوريتم برت بوده كه انقلابي در صنعت سرچ‌هاي اينترنتي ايجاد كرده است. اين گزينه نيز مانند ساير الگوريتم‌هاي اخير گوگل مبتني بر هوش مصنوعي بوده و هدف آن پيدا كردن نتايج مرتبط‌تر و بهتر براي عبارت سرچ شده است. آپديت BERT برت گوگل بزرگ ترين و مهم ترين به روز رساني گوگل در درك زبان گفتار است.

 

الگوريتم BERT گوگل چيست و چه هدفي دارد؟

در ساده ترين حالت ممكن، بِرت مدلي از زبان محاوره و روزمره است كه به الگوريتم هاي گوگل كمك ميكند تا حتي كوچك ترين بخش هاي زبان محاوره مثل حروف اضافه را به خوبي يك انسان درك كند.

حالا از شما ميپرسيم، وقتي شروع به تايپ كردن در گوگل ميكنيد، بيشتر عبارت هاي پيشنهادي، از چه نوع زباني استفاده ميكنند؟

 

BERT چگونه كار مي كند؟ 

BERT يك تكنيك مبتني بر شبكه عصبي براي آموزش قبل از پردازش زبان طبيعي است. براي شكستن آن در گفتار انسان: “شبكه عصبي” به معناي “تشخيص الگو” است. پردازش زبان طبيعي (NLP) به معناي “سيستمي است كه به كامپيوترها كمك مي كند نحوه ارتباط انسان را درك كنند”. بنابراين ، اگر اين دو را با هم تلفيق كنيم ،پس سيستمي است كه توسط آن الگوريتم گوگل از شناخت الگو براي درك بهتر نحوه ارتباطات بشر استفاده مي كند تا بتواند نتايج مرتبط تري را براي كاربران بازگرداند . 

 

درك ساختار پيچيده زباني توسط BERT، وقتي هوش مصنوعي معجزه ميكند!

علاوه بر اين، موضوع ديگري كه با روي كار آمدن الگوريتم جديد گوگل بهتر از قبل ميشود، درك موقعيت كلمات در جملات است. چي؟ متوجه منظور ما نشديد؟ پس اجازه دهيد يك مثال بزنيم.

وقتي از گوگل ميپرسيد «راه هاي مهاجرت به كانادا» گوگل به تك تك كلمات اين جمله به عنوان واحد هاي جدا از هم نگاه نميكند، بلكه مفهوم هر كدام از اين كلمات را از روي ارتباط آن ها با يكديگر تشخيص ميدهد. در اين مثال اگر حرف اضافه «به» را تبديل به «از» كنيم، معني جمله كاملاً عوض ميشود.

  • قبل از آپديت BERT: گوگل متوجه تفاوت حرف اضافه «به» و «از» نيست و تنها نتايج مربوط به مهاجرت كانادا را نشان ميدهد.
  • بعد از آپديت BERT: گوگل متوجه تفاوت معني اين دو حرف اضافه ميشود و با جستجوي هر كدام، نتايج مربوط به يك نوع را نشان ميدهد.

 

 

  • الگوريتم مرغ مگس خوار (Hummingbird): در سال 2013، Hummingbird در الگوريتم گوگل گنجانيده شد. اين الگوريتم امكان تفسير بهتر عبارت هاي جستجو شده به جاي نمايش نتايج براي هر عبارت به صورت مجزا را فراهم كرد.
  • الگوريتم رنك برين(Rank Brain): در سال 2015، Rank Brain تبديل به بخشي از الگوريتم گوگل گرديد و تبديل به سومين فاكتور مهم رتبه بندي شد. با فعال سازي اين الگوريتم امكان تفسير عبارت هايي با چند معني و عبارت هاي پيچيده و طولاني فراهم شد. الگوريتم Rank Brain توانايي تفسير عبارت هايي كه براي اولين بار جستجو مي شوند، عبارت هاي محاوره اي، ديالوگ ها و نو واژه ها را دارد.

چه عبارت هاي جستجو شده اي تحت تاثير BERT قرار ميگيرند؟

الگوريتم برت بر روي عبارت هاي طولاني تاثير ميگذارد. گوگل برت درك و تفسير عبارت هاي طولاني كه تايپ شده و يا از طريق جستجوي صوتي در نوار جستجو به عنوان سوال يا گروهي از كلمات وارد شده اند را امكان پذير كرده است.

در وبلاگ رسمي گوگل مثال هايي از عبارت هاي جستجو شده كه BERT به فهم بهتر آن كمك كرده و حالا اين موتور جستجو براي آن ها نتايج مرتبط تري را به نمايش در مي آورد گردآوري شده است.

 

 

چگونه وب سايت را براي BERT بهينه سازي كنيم؟

برت تنها بخشي از الگوريتم كلي گوگل براي به وجود آوردن نتايج جستجو است و به همين دليل نمي توان تنها با تكيه بر ويژگي هاي آن به SEO پرداخت. در اين مورد مي توان گفت كه نبايد فراموش كنيد كه گوگل تنها با هدف بهبود تجربه كاربران و فراهم ساختن نتايج دقيق و بهتر دست به تغيير در الگوريتم هاي خود مي زند و به همين دليل تنها راه نهايي براي بهبود رتبه سايت و به واسطه آن افزايش بازديد، كاركرد واقعي در زمينه توليد محتوا است. افرادي كه محتواي واقعي و با كيفيت را براي كاربران واقعي توليد كنند، هرگز با مشكل مواجه نمي شوند.

 

 

 

نتيجه گيري

همانطور كه گفتيم گوگل به دنبال درك بهتر جستجوي كابران است تا بتواند بهترين نتيجه را به كاربران خود نمايش دهد.

گوگل به دنبال يادگيري زبان محاوره است تا بتواند اجزاي زبان انسان را بخوبي درك كند و فهم درستي از كلمات و جملات داشته باشد.

حال كه فهميديم گوگل از ماشيني شدن فاصله گرفته و بسمت اينكه شبيه انسان فكر كند،گراييده شده، پس بهتر است كه در توليد محتواي خود، درست به زبان كاربر حرف بزنيد تا بتوانيد بهترين محتوا را توليد كنيد.

 

 

 

منبع : سئولب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.