با اين ۳ روش حرفه اي سئو را ياد بگيريد!

۸ بازديد

اين روزها موضوع سئو سايت حسابي داغ شده است و همه به دنبال بهترين روش براي يادگيري سئو هستند. صرفا نمي‌توانيم با خواندن چند مقاله و ديدن دوره‌هاي آموزش سئو بگوييم كه متخصص سئو شديم.

به گزارش بازرگاني خبرگزاري مهر، اين روزها بيش از ۷۰ درصد سايت‌هاي برتر ايران بيشترين ورودي و فروش خود را مديون گوگل هستند. براي همه وبمسترها حضور در رتبه اول گوگل اهميت بسيار زيادي دارد و همين موضوع به تنهايي رقابت را روز به روز سخت‌تر مي‌كند. همان‌طور كه مي‌دانيد رسيدن به صدر نتايج گوگل نيازمند تلاش مستمر، دانش و تجربه فراوان است. اگر شما در چند كلمه‌ي سخت به رتبه‌ي اول گوگل برسيد هنر نيست! حفظ كلمات در رتبه اول و همچنين موفقيت در كلمات كليدي بيشتر حائز اهميت است.

اين روزها موضوع سئو سايت حسابي داغ شده است و همه به دنبال بهترين روش براي يادگيري سئو هستند. صرفاً نمي‌توانيم با خواندن چند مقاله و ديدن دوره‌هاي آموزش سئو بگوييم كه متخصص سئو شديم.

مطالعه مقالات آموزشي ارزشمند و مفيد است ولي يك ايراد اساسي دارد. بعد از مدتي ذهن شما را دچار تناقض و پراكندگي خواهد كرد. براي جلوگيري از اين اتفاق پيشنهاد ميكنيم پس از آنكه آشنايي اوليه با مفاهيم سئو كسب كرديد به سراغ منابع جامع يا كتاب هاي آموزش سئو باشيد. بهترين مسير براي يادگيري سئو به شرح زير است

ما اينجا با استفاده از نكات آموزشي سايت سئولب كه يكي از معتبرترين مراكز آموزش سئو به شمار مي‌رود، مي‌خواهيم مهمترين نكات و روش‌هاي يادگيري سئو را ارائه كنيم تا بسياري از علاقه‌مندان سئو را از سردرگمي در بياوريم.

براي يادگيري سئو ابتدا بايد با اصول و مفاهيم آن آشنا شويم و در ادامه بهترين راه آموزش سئو را به شما معرفي خواهيم كرد.

سئو چيست و چرا سئوي سايت را خودمان انجام دهيم؟

ابتدا بهتر است يك تعريف مختصر از سئو داشته باشيم: سئو مخفف Search engine optimization است. به معني انجام تمام فرآيندهايي است كه باعث مي‌شود سايت شما نتايج بهتري را در گوگل كسب كند.

موفقيت در سئو روندي زمان‌بر است و براي گرفتن نتيجه مناسب بايد صبر و حوصله داشت و در مدت طولاني به توليد محتواي اختصاصي، بهينه سازي ساختار سايت، لينك سازي خارجي و قوي كردن برندينگ بايد پرداخت. اگر كارهاي بهينه سازي سايت خود را به افرادي كه خدمات سئو را ارائه مي‌دهند بسپاريد، هزينه بالايي ازتون دريافت مي‌كنند. پيشنهاد مي‌كنيم سئو سايت را خودتان اصولي فرا بگيريد تا نظارت بهتري بر عملكرد سايت خود داشته باشيد و همچنين در هزينه‌هايي كه براي سئو سايت مي‌پردازيد صرفه‌جويي كنيد.

۳ روش اصولي براي يادگيري سئو

خيلي از افراد وقت خود را براي يادگيري سئو تلف مي‌كنند. يعني بيش از حد كتاب و مقاله مي‌خوانند و بدون ِ شركت در يك دوره سئو با خود مي‌گويند چرا من سئو ياد نمي‌گيرم؟!

وقتي شما هيچ گونه دانشي از سئو نداريد بايد چند هفته را به خواندن كتاب و مقالات اختصاص بدهيد، سپس سريع در دوره‌ي آموزشي سئو معتبري شركت كنيد؛ سعي كنيد سئو را از سايتي بياموزيد كه بصورت تخصصي روي آموزش سئو تمركز كرده است.

با يادداشت كردن نكات مهم سئو، خواندن مقالات و كتاب‌ها و ديدن فيلم‌هاي آموزشي در يادگيري سئو به جايي نمي‌رسيد؛ بايد تمام نكاتي كه در سئو ياد گرفته‌ايد را به صورت عملي روي سايتي پياده سازي كنيد تا به سرعت سئو را اصولي فرا بگيريد.

براي يادگيري اصولي سئو به صورت گام به گام مراحل زير را پيش بگيريد.

۱. مطالعه كتاب سئو براي آشنايي با مفاهيم پايه

در هر حوزه‌ي تخصصي كه وارد بشويد با انبوهي از عبارات و اصطلاحات پايه مواجه خواهيد شد، سئو هم از اين قاعده مستثني نيست. براي اينكه هنگام ديدن يك دوره يا مطالعه يك مقاله سئو دچار سردرگمي نشويد ابتدا بايد با اصطلاحات رايج دنياي سئو آشنا باشيد. هر سفري با قدم اول شروع مي‌شود، پس شما هم مثل تمام سئوكاران موفق دنيا از يك كتاب پايه‌اي شروع كنيد.

۲. خواندن مقالات و ديدن ويديوهاي آموزشي سئو

در گام دوم بايد مقالات جديد و دوره‌هاي رايگان سئو را دنبال كنيد. از آن‌جايي كه دانش سئو هر روز در حال تغيير است؛ شما بايد همواره از اخبار، تغييرات و روش‌هاي جديد آن مطلع باشيد و دانش‌تان را به روز نگه داريد. براي دريافت جديدترين تغييرات سئو پيشنهاد مي‌كنيم سايت‌هايي مثل searchenginejournal backlinko ،moz و آكادمي سئولب را نيز دنبال كنيد.

يك مطالعه ديگر نشان مي‌دهد جستجو كنندگان خيلي دوست دارند روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو كليك كنند؛ اين مطالعه مشخص مي‌كند 72.3 درصد كاربران گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو كليك مي‌كنند و تنها 27.3 درصد كاربران روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده كليك مي‌كنند. اين يكي ديگر از دلايلي است كه شركت‌ها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف كنند.

دنبال كردن اين منابع دانش شما را در مورد مسائل جزئي و كلي سئو افزايش مي‌دهد. گاهاً تنها با مرور عناوين هر مطلب، مي‌توانيد از استراتژي‌ها، تكنيك‌ها و تغييرات الگوريتم‌هاي گوگل و رتبه بندي سايت‌ها مطلع شويد.

۳. شركت در دوره‌هاي آموزشي سئو

ديدن دوره‌هاي رايگان سئو و مقالات تخصصي درك خوبي از اصطلاحات و مفاهيم سئو را براي شما فراهم مي‌كند؛ اما از يك جايي به بعد اين منابع كافي نيست! و بعد مدتي شما در مسير يادگيري خود بخش‌هايي از محتوا را فراموش مي‌كنيد.

كاملاً طبيعي است شما با آموزش‌هاي پراكنده تا حدي سئو را ياد مي‌گيريد و بعد از آن با دريايي از سوالات پيچيده و سخت مواجه خواهيد شد. به عنوان مثال شما به خوبي مي‌دانيد كه بك لينك از سايت‌هاي edu براي سئو بسيار مناسب است اما نمي‌دانيد كه آن بك لينك را چطور، در چه بازه زماني و از كجاها بگيريد.

هميشه استفاده از دوره‌هاي آموزش سئو يكي از بهترين روش‌هاي يادگيري سئو سايت است. با شركت در دوره‌هاي آموزش سئو سايت شما مسير آزمون و خطاي خود را كوتاه كرده و از تجربيات چندين ساله مدرس سئو استفاده مي‌كنيد و هر آنچه قرار است در يك سال تجربه كنيد در كمتر از دو ماه ياد مي‌گيريد.

دوره آموزشي خوب مي‌تواند ميانبر سريعي براي كسب دانش تخصصي سئو باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دوره‌هاي آموزشي سايت سئولب به آدرس https://seolab.ir مراجعه كنيد.

 

در آخرين قدم تلاش ميكنيم تا نتايج بدست آمده از 4 مرحله قبلي را تحليل كرده و با استفاده از اطلاعات آماري كه از گوگل سرچ كنسول و گوگل آناليتيكس جمع آوري ميكنيم استراتژي هاي خود را بهينه كنيم. آناليز و برنامه ريزي مرز جدايي ميان دانش و دانايي است، در اين مرحله تجربه به كمك دانش آمده و چشم اندازهاي جديدي را پيش روي ما ايجاد ميكند.

 

منبع:مهرنيوز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.